• Noord- en Zuid-Amerika

      U kunt rekenen op kwaliteit en consistente klantenservice in meer dan 290 datacenters in Noord- en Zuid-Amerika.

    • EMEA

      Maak gebruik van cloud- en carrier-neutrale datacenter-, colocatie- en interconnectieoplossingen in heel Europa en Afrika.

    • Ervaringen van klanten

      • XTREME-D

        Ontdek hoe XTREME-D zijn doelstellingen wist te bereiken en zichzelf heeft gepositioneerd voor verdere groei door samen te werken met Digital Realty en gebruik te maken van PlatformDIGITAL®.

        Verder lezen
      • Telefónica UK

        Zie hoe ze van de PlatformDIGITAL™ datahub gebruik hebben gemaakt om gegevensaggregatie, staging, analyse, streaming en gegevensbeheer te lokaliseren teneinde gegevensuitwisseling te optimaliseren en gegevenscompliantie te behouden.

        Verder lezen
      • Criteo

        Door te kiezen voor samenwerking met een bedrijf als Digital Realty heeft Criteo iemand waarmee ze kunnen werken om ervoor te zorgen dat ze grote stappen kunnen zetten in het bereiken van hun duurzaamheidsdoelstellingen

        Verder lezen
      • Join Digital

        Met een toenemende vraag naar een kant-en-klare ervaring, helpt Join™ zijn klanten om de fysieke en digitale wereld samen te brengen met het essentiële Network-as-a-Service- en IT-as-a-Service-aanbod voor slimme gebouwen en slimme werkplekken.

        Verder lezen
      • AIB

        AIB, Inc., een toonaangevend bedrijf voor gegevensuitwisseling en -beheer dat meer dan 1600 klanten in de automobielindustrie bedient, probeerde hun cloudportfolio te diversifiëren om minder wachttijd, verhoogde beschikbaarheid en een betere beveiligingspositie te realiseren.

        Verder lezen
    • Global Data Insights Survey

      Lees de enquête

    • Investeerderrelaties

      Digital Realty bezit, verwerft, ontwikkelt en exploiteert datacenters. Het bedrijf richt zich op het leveren van datacenter-, colocatie- en interconnectieoplossingen voor binnenlandse en internationale klanten.

    • Investeerderrelaties
    • Directie
    •  
    •  
    •  
— Blog

How Data Breaches Impact Customer Loyalty

Mitch Fonseca
juli 14, 2016

Most people know that data breaches can be costly, but a new report suggests that letting sensitive customer data get into the wrong hands may have longer-lasting effects than previously thought.

According to a recent report [PDF] by international digital security company Gemalto, nearly two-thirds (64%) of customers would be likely to end their relationship with a company if financial or sensitive information was stolen. 94% would take, or would consider taking, legal action against any of the parties involved in exposing their personal information.

To gather data for the report, titled “Data Breaches and Customer Loyalty Report,” Gemalto commissioned research firm Vanson Bourne to interview 5,750 customers during Q4 2015. Respondents were from the United States, United Kingdom, Brazil, France, Germany, Japan, and Australia. To qualify for the study, consumers had to actively use online/mobile banking, social media accounts, or online retail accounts.

Unsurprisingly, 69% of consumers feel that the responsibility for protecting customer data lies with the company. However, of the consumers surveyed, only 25% believe that companies take the protection and security of their data seriously and only 38% of employed respondents feel their employer takes the protection and security of their data seriously.

Despite obvious concern about the security of their online data, and a shared feeling that it’s the company’s responsibility to keep data secure, consumers aren’t taking many steps to secure data on their own. 54% of consumers admit that they use the same passwords across their accounts, and 47% of consumers don’t use multi-factor authentication when accessing social media accounts. This is true again despite the fact that 55% of those surveyed believe social media sites expose them to the greatest risk.

Realistically, the security of customer data is a shared responsibility; companies should be taking steps to secure data and avoid or mitigate breaches, while consumers should practice sound security hygiene and avoid traps like phishing scams. Though it may be a shared responsibility, this survey makes clear that most consumers won’t hesitate to place the blame on companies in the event of a data breach.

More worryingly, this report also makes clear that the cost of a data breach can’t just be measured in terms of direct aftermath. If the consumers surveyed for Gemalto’s research are to be believed, companies that suffer a data breach can expect to lose a noticeable amount of customers, as well.

In short: if you want to keep your customers, you need to keep their data secure. That may seem obvious, but it’s something today’s companies must be acutely aware of given the magnitude of today’s digital threats.

Have a question about this blog post? Get in touch with us on social media! Connect with our team on social media via Twitter, Facebook, or LinkedIn.

Share
Architech afbeelding03 2021 12 17 134537 Architech afbeelding02 2021 12 17 134536 Architech afbeelding01 2021 12 17 134535

Uw digitale implementatie klaarmaken voor de toekomst

Maak contact met een Digital Realty Cloud Certified Solution Architect om u te helpen uw schaalbare groeistrategie te ontwikkelen en uw bedrijf te transformeren.

Neem contact met ons op