AWS en de kracht van keuze

January 22, 2018
Rick Moore, directeur Dienstinschakeling

Het stof is gaan liggen sinds Amazon Web Services (AWS) re:Invent, hun jaarlijkse technologieconferentie, afsloot en het lijkt er niet op dat de cloudmarktleider het tempo waarin het nieuwe producten op de mark brengt zal vertragen. Meer dan 40.000 deelnemers waren getuige van een duizelingwekkende reeks service-introducties, aankondigingen van nieuwe functies en klantbelevingsinitatieven. De Seattle Times omschreef het als volgt: "Amazon onthulde nieuwe cloudcomputingservices in het tempo van een start-up, ondanks dat ze de markt al domineren." Zelfs TechCrunch gaf toe dat de 25 verhalen over het evenement nog steeds niet alle aankondigingen vermeldden.

Bij de AWS-introducties draaide het hoofdzakelijk om technologische thema's als machine learning (ML), Internet of Things (IoT) en Artificial Intelligence (AI). Tot de interessantste nieuwe producten behoren DeepLens, een slimme videocamera met ingebouwde beeldherkenningsalgoritmen, een managed service met de naam SageMaker, die developers kunnen gebruiken om leermodellen die klaar zijn voor productie op petabyte-schaal te trainen en impementeren en IoT Device Management voor het implementeren en beheren van grote aantallen IoT-apparaten. Een volledig overzicht van alle nieuwe productaankondigingen kunt u hier vinden.

Tijdens re:Invent was het zonneklaar dat AWS zijn investeringen verhoogt om te voldoen aan de eisen van het zakelijke segment. De nieuwe services van het bedrijf zijn erop gericht een turnkey toegang te bieden tot een geweldige verzameling nieuwe cloudgebaseerde mogelijkheden terwijl extra opties worden geboden om toegang te krijgen tot die services. Naarmate het oplossingenpakket van AWS toeneemt in omvang, wordt de toegang van klanten tot het groeiende servicepakket steeds complexer (en belangrijker). Daarom wil ik graag even de gelegenheid nemen om te kijken naar het belang van AWS Direct Connect - het paradepaardje onder de private netwerkservices van het bedrijf - en de aandacht die Digital Realty schenkt aan het bieden van deze krachtige service aan onze klanten.

Met Direct Connect kunnen gebruikers speciale, privé-connectiviteit bewerkstelligen om toegang te krijgen tot de krachtige cloudservices van AWS. Door op deze manier verbinding te maken met AWS kunnen bedrijven uiterst schaalbare public en private clouds implementeren in een veilige omgeving die is geoptimaliseerd voor krachtige prestaties met een oplossing die 'instant schaalbaarheid' inbouwt in uw hybride cloudomgeving door analyses en gegevens 'at the digital edge' te benutten.

Bedrijven kunnen profiteren van verlaagde kosten vergeleken met traditionele internettoegang omdat gegevens worden verstuurd tegen tarieven die aanzienlijk lager liggen dan die worden berekend door een traditionele ISP.

Vorig jaar hebben we aangekondigd dat AWS Direct Connect beschikbaar is in het dataceter van Digital Realty in Atlanta (56 Marietta Street and 250 Williams Street). We zijn er trots op dat AWS gekozen heeft voor Digital Realty als exclusief onderkomen voor Direct Connect in Atlanta, een top 25 "American City of the Future."

Als we terugkijken op 2017, voelen we ons vereerd dat AWS nog steeds onze partner is en we kijken ernaar uit onze relatie dit jaar en daarna uit te breiden. Lees meer over hoe u toegang kunt krijgen tot AWS Direct Connect in Atlanta.

Neem contact met ons op