search
close-icon
Datacenters
PlatformDIGITAL®
Partners
Expertise & Resources
Over Ons
Language
Login
Neem contact met ons op
banner
Artikel

De kosten van latentie

Farhan Khan
10 maart 2015

Bijna zeven jaar geleden publiceerde Amazon een opmerkelijke statistiek: de online retailgigant ontdekte dat elke 100 ms latentie hen 1% omzet kostte. Rond dezelfde tijd onthulde een onderzoek van Tabb Group dat een makelaar maar liefst $ 4 miljoen aan inkomsten per milliseconde zou kunnen verliezen als zijn elektronische handelsplatform slechts 5 ms achterloopt op de concurrentie.

Hoewel connectiviteit met lage latentie meer gemeengoed is geworden sinds Amazon, Tabb en anderen bijna tien jaar geleden dit gesprek over latentie begonnen, is lage latentie nog steeds een cruciaal element van zakelijk succes in het huidige tijdperk. Het is vrijwel een uitgemaakte zaak dat alle bedrijven tegenwoordig prioriteit zullen geven aan snelheid, dus achterblijven kan kostbare gevolgen hebben.

Om de kosten van latentie in 2015 te evalueren, laten we beginnen met de schattingen van Amazon uit 2008 opnieuw te bekijken. De technologiegigant is enorm gegroeid in die periode; de omzet in 2014 daalde net onder de $ 89 miljard. Ervan uitgaande dat dezelfde 1% verkoopkosten voor elke 100 ms latentie, 100 ms latentie voor heel 2014 het bedrijf het hele jaar door maar liefst $ 889 miljoen zou hebben gekost. Het ecosysteem van de financiële dienstverlening is in diezelfde periode gegroeid, zozeer zelfs dat hoogfrequente aandelenhandelaren voortdurend de bereidheid hebben getoond om honderden miljoenen dollars te investeren om latentie tussen uitwisselingen over de hele wereld te elimineren.

Hoewel de tolerantie voor latentie sterk verschilt per branche, en er geen branche is die zich meer zorgen maakt over het elimineren van latentie dan financiële diensten, is één ding duidelijk: de klanten van vandaag geven prioriteit aan snelheid en zullen de bedrijven die hetzelfde doen blijven belonen. In de financiële dienstverlening zijn de latentiekosten voldoende om een ​​investering van $ 1,5 miljard te rechtvaardigen om de latentie tussen Londen en Tokio met 60 ms te verminderen. Latency-reductie staat misschien niet zo op de voorgrond als in sommige sectoren, zelfs maar een paar jaar geleden, maar het belang ervan voor een betere bedrijfsvoering is nog steeds duidelijk.

Terug op het bredere B2C-niveau laten huidige schattingen van Akamai zien dat een vertraging van 1 seconde in de paginareactie kan resulteren in een vermindering van 7% in conversies. Voor een e-commercesite die $ 100.000 per dag verdient, komt dat neer op $ 2,5 miljoen aan verloren verkopen per jaar. Tot op zekere hoogte kunnen bedrijven het zich tegenwoordig echt niet veroorloven om tragere verbindingen te hebben dan hun concurrentie.

Of het nu gaat om financiële dienstverlening of e-commerce, succes is nog steeds sterk afhankelijk van verbindingen met een lage latentie, ook al zijn die verbindingen betaalbaarder en toegankelijker dan in het verleden. Bij Digital Realty houden we daar rekening mee en bieden oplossingen met lage latentie, zoals Cross Connect, Metro Connect en onze Digital Realty Internet Exchange, die allemaal prioriteit geven aan een snelle, betrouwbare verbinding met lage latentie tussen bedrijven, vervoerders, hun klanten en iedereen tussenin. Dat is dezelfde reden waarom toegang met lage latentie zo essentieel is in onze datacenters in New York City, die klanten positioneren binnen het belangrijkste zakelijke ecosysteem ter wereld.

Voor mediaproviders, aanbieders van financiële uitwisselingen en applicaties, cloudproviders en alle soorten ondernemingen zijn de latentiekosten in 2015 hoger dan ooit. Als uw colocatie- en verbindingspartner geen prioriteit geeft aan verbindingen met lage latentie, is de kans groot dat u al achterloopt op de concurrentie. Voor meer informatie over hoe Digital Realty uw bedrijf kan helpen succesvol te zijn in de huidige competitieve omgeving, kunt u contact met ons opnemen via de Neem contact met ons op van onze site.

Tags