search
close-icon
Datacenters
PlatformDIGITAL®
Partners
Expertise & Resources
Over Ons
Language
Login
Neem contact met ons op
banner
Artikel

Uitbreiden naar Europa?

Harm Joose, Global Head of Strategy & Business Segments, Service Providers
14 november 2022

Een data-first-strategie zal u helpen slagen

Europa is een aantrekkelijke bestemming voor Amerikaanse en APAC-ondernemingen die hun groei willen versnellen door naar het buitenland uit te breiden. Het biedt een aantal van 's werelds grootste economieën, evenals een grote verscheidenheid aan markten en industrieën om zich op te richten.

Uitbreiding hangt echter niet langer af van het simpelweg opbouwen van bedrijfsactiviteiten in nieuwe markten. Gezien de afhankelijkheid van ondernemingen van datagestuurde inzichten, vereist de uitbreiding ook het beheer van hun toenemende volumes en distributie van data. En daartoe wordt Europa goed bediend door volwassen en bloeiende datacenterhubs.

Desalniettemin, zoals bij elke vorm van expansie, heeft het betreden van de Europese markt zijn uitdagingen, niet in de laatste plaats de naleving van lokale regelgeving. Tegelijkertijd staan ​​bedrijven onder druk om elk stukje waarde uit hun gegevens te halen om ervoor te zorgen dat hun groeiplannen kunnen slagen.

Het goede nieuws is dat u deze uitdagingen kunt oplossen met een zorgvuldige planning en due diligence, met name bij het opzetten van uw data-infrastructuur. Bovendien is uw onderneming met de juiste infrastructuur beter in staat om de vele kansen van Europa te benutten.

De kansen van Europa benutten

Door uit te breiden naar Europa kunnen Amerikaanse en APAC-ondernemingen hun bereik enorm vergroten en tegelijkertijd de prestaties van hun data-infrastructuur optimaliseren. Om slechts enkele van de mogelijkheden op te sommen:

  • Europa is de grootste interne markt ter wereld, met meer dan 440 miljoen consumenten en 29 miljoen ondernemingen
  • Het biedt rijke en diverse markten, maar met een verenigende organisatie, de Europese Unie (EU), waardoor de complexiteit van zakendoen in veel van deze markten wordt verminderd
  • Europa is de thuisbasis van acht van 's werelds tien grootste Internet Exchange-operators, waaronder DE-CIX uit Frankfurt, AMS-IX uit Amsterdam, LINX uit Londen en NETNOD uit Zweden
  • Europa is ook een wereldwijd knooppunt van onderzeese kabelverbindingen en levert essentiële knooppunten in 's werelds grootste datanetwerken. Deze kabelroutes ondersteunen niet alleen hoogwaardige internetconnectiviteit, maar stimuleren ook de ontwikkeling van digitale sectoren met lage latentie
  • Europa ligt dicht bij groeigebieden zoals Afrika, waardoor het een ideale digitale toegangspoort is tot andere wereldmarkten
  • Veel Europese locaties bieden betaalbare, hernieuwbare energie voor gegevensopslag en -verwerking
  • 's Werelds grootste datacenterplatform , PlatformDIGITAL, met meer dan 290 datacenters in 26 landen
  • ServiceFabric Connect , een wereldwijd interconnectie- en orkestratieplatform dat is ontworpen om bedrijven te ondersteunen bij de overgang naar hybride IT- en datacentrische architectuur door ze naadloos te verbinden met de wereldwijde cloud, netwerkproviders en zakelijke partners
  • Een lang Europees erfgoed en een uitgebreid datacenternetwerk met aanwezigheid in elk groot stedelijk gebied op het continent
  • Europa's best verbonden datacenterfaciliteiten, volgens Cloudscene, met snelle, veilige, directe verbindingen met Amazon Web Services , Microsoft Azure en andere grote cloudservices
  • Een verbonden gemeenschap van meer dan 700 connectiviteits- en technologiebedrijven, waaronder grote providers zoals AT&T en Verizon
  • Wereldwijd leiderschap op het gebied van innovatie en best practices op het gebied van duurzaamheid van datacenters
  • Een toonaangevend record van 15 opeenvolgende jaren van 99,999 procent uptime
Het aanpakken van uitbreidingsuitdagingen

Natuurlijk is het betreden van de Europese markt niet altijd een eenvoudig proces. Een opmerkelijke uitdaging is het voldoen aan de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) van de EU. De strenge regels voor de bescherming van de persoonlijke gegevens van consumenten omvatten beperkingen op de overdracht van die gegevens buiten de EU.

Een ander probleem is hoe de zwaartekracht van gegevens moet worden beheerd - het fenomeen waarbij toenemende hoeveelheden gegevens meer toepassingen en diensten aantrekken, zoals analyse en machine learning, waardoor nog meer gegevens worden gecreëerd. Dat is overal een uitdaging, maar vooral in Europa, het Midden-Oosten en Afrika (EMEA), waar de intensiteit van gegevenszwaartekracht het hoogst is van alle regio's wereldwijd.

Hoewel dit het leiderschap van Europa illustreert als een bloeiende datahub, benadrukt het ook de uitdaging voor IT-leiders bij het beheren van het toenemende volume en de distributie van bedrijfsgegevens terwijl ze uitbreiden naar Europa.

Een data-first uitbreidingsstrategie plannen

Om uw Europese expansie te laten slagen, is het daarom essentieel om zorgvuldig te plannen en een strategie voor data-uitbreiding te hebben. Dat betekent beginnen met de juiste data-architectuur. En volgens de Global Data Insights Survey van Digital Realty heeft 44 procent van de ondernemingen met een jaaromzet van ten minste 1 miljard dollar zijn gegevens gedecentraliseerd.

In de praktijk betekent dat waarschijnlijk dat er data-infrastructuur op de grond in Europa moet worden ingezet. Door de fysieke afstand tussen gegevens en gebruikers te minimaliseren, kunnen de bandbreedtekosten worden beperkt en kunnen de prestaties worden geoptimaliseerd, waardoor de latentie en de servicekwaliteit worden verbeterd. Bovendien kan het van vitaal belang zijn om uw infrastructuur in een EU-land te plaatsen voor naleving van de AVG.

Uw strategie voor gegevensuitbreiding moet ook worden afgestemd op de groeiplannen van uw bedrijf. Voor een ambitieus plan kunt u overwegen om aanwezigheidspunten te implementeren in de vier belangrijkste datahubs van Europa: Frankfurt, Londen, Amsterdam of Parijs.

Als u meer specifieke plannen heeft, overweeg dan de voordelen van andere locaties, zoals de nabijheid van beoogde uitbreidingsgebieden of industrieterreinen. Marseille is bijvoorbeeld het landingsstation voor een groot aantal onderzeese kabels en ligt dicht bij Noord-Afrika en het Midden-Oosten, Stockholm is misschien wel een ideale toegangspoort tot Scandinavië en de Baltische staten, en Londen heeft een van 's werelds grootste centra voor financiële dienstverlening.

Wereldwijde ondernemingen hebben meer te overwegen. Gegevens moeten veilig worden geaggregeerd en gedeeld om meer inzichten in het hele bedrijf te ontsluiten. Dat is niet eenvoudig gezien hun explosieve aantallen databronnen en complexe vereisten voor hybride infrastructuur.

Traditionele datanetwerken die alleen afhankelijk zijn van high-traffic backhauls voor connectiviteit, zijn niet langer goed genoeg. Een wereldwijde onderneming heeft een wereldwijd datanetwerk nodig met snelle, veilige verbindingen tussen aanwezigheidspunten — en met belangrijke technologiepartners en serviceproviders.

De juiste infrastructuurpartner kiezen

Succesvol uitbreiden naar Europa vereist daarom werken met een wereldwijde data-infrastructuurpartner die aan al deze vereisten kan voldoen. Bij Digital Realty bieden we bijvoorbeeld:

Even belangrijk is dat we mensen hebben die de Europese markt en de behoeften van internationale ondernemingen grondig begrijpen. En we weten ook dat snelheid naar de markt cruciaal is. Ons doel is om het voor klanten gemakkelijk te maken om hier zaken te doen.

Als ze slagen in hun Europese expansie, weten we dat we ons werk hebben gedaan.

Tags