Socialemedianetwerken zijn de afgelopen jaren belangrijke marketinginstrumenten geworden. Merken zijn op Facebook en Twitter begonnen met adverteren en communiceren met consumenten en hebben hiermee een rendabel promotiemedium in handen. De echte kracht van sociale media zit echter in de gegevens die deze platforms genereren.

In ons whitepaper over sociale media schetsen we hoe socialemediakanalen zich hebben ontwikkeld en de ideale lanceerplatforms zijn geworden voor big data-projecten.

  • Sociale media in cijfers
    Meer dan 1 biljoen Facebook-pageviews per maand en 6.000 tweets per seconde brengen de digitale sociale revolutie duidelijk onder het voetlicht.
  • Sociale media op de werkplek
    LinkedIn, netwerken voor werknemersbetrokkenheid en crowdsourcing zijn enkele van de sociale hulpmiddelen die bedrijven vandaag de dag transformeren.
  • Transformatie van nieuwsmedia
    Persbureaus houden hashtags en Facebook-berichten in de gaten om realtime inzicht te krijgen in actuele onderwerpen.
  • Gegevensbeheer
    De piek in het bijhouden van uitingen op sociale media betekent dat bedrijven over de juiste platforms voor gegevensbeheer en -opslag moeten beschikken om big data-plannen te ondersteunen.

Download nu het whitepaper en zet de eerste stappen op weg naar meer constructieve big data-projecten!

Naar boven
Neem contact met ons op