Verklaring aan klanten en partners omtrent COVID-19

Met de snelle verspreiding van het nieuwe Coronavirus (COVID-19) is de gezondheid en veiligheid van onze medewerkers, partners en klanten onze eerste prioriteit. Onze faciliteiten zijn 100 procent operationeel. We zijn in ons algemene bedrijfscontinuïteitsplan al lange tijd voorbereid op een dreigende pandemie. Dit om ervoor te zorgen dat we ons serviceniveau kunnen handhaven, en tegelijkertijd de gezondheid en veiligheid kunnen waarborgen van iedereen die met onze faciliteiten werkt.

We houden de spreiding van COVID-19 nauwlettend in het oog en volgen de aanbevelingen van wereldwijde en lokale autoriteiten op het gebied van de volksgezondheid in alle regio's waarin we werken. We zullen doorgaan met het verstrekken van updates naarmate de situatie zich ontwikkelt.

Een overzicht van de veiligheidsmaatregelen die we nemen ter bescherming van medewerkers, klanten en partners, en die bedrijfscontinuïteit garanderen, is hieronder te vinden.

See statement from our CEO.

Gezondheid en veiligheid van klanten, partners en medewerkers:

  • We versterken de veiligheidsprotocols in onze datacenters en kantoren over de hele wereld aanzienlijk en implementeren daarbij belangrijke sanitaire maatregelen en aanvullende gespecialiseerde training ter voorbereiding op een dreigende pandemie.
  • We verbeteren de communicatie met en screening van klanten, partners en werknemers om ervoor te zorgen dat ze onze datacenters alleen betreden als ze in de afgelopen 14 dagen niet naar getroffen gebieden zijn gereisd en symptoomvrij zijn, zoals gedefinieerd door de Centra voor ziektebestrijding (CDC) en de Wereldgezondheidsorganisatie.
  • We stellen alle niet-essentiële reizen uit, schakelen over naar een minimaal benodigd personeelsniveau op locatie in datacenters in markten die door de CDC zijn aangewezen als niveau 1 - beperkte overdracht door de gemeenschap of hoger en bieden andere werknemers de optie van thuiswerken om de continuïteit van de service te handhaven.
  • We maken gebruik van de beheermogelijkheden van onze datacenterinfrastructuur om bewaking en beheer op afstand uit te breiden zodat onze klanten, partners en teamleden op een volledig productieve manier op afstand kunnen werken.

Bedrijfscontinuïteit

  • Al onze datacenters zijn uitgerust met de benodigdheden om ervoor te zorgen dat ze volledig operationeel blijven als bediening op afstand noodzakelijk wordt.
  • We vragen onze kritische leveranciers regelmatig hun pandemie-actieplan te bevestigen en hebben hun vermogen gecontroleerd om continuïteit in de dienstverlening te bieden.

Aanvullende middelen

Klanten kunnen in geval van vragen of voor meer informatie contact opnemen met hun Customer Success Manager (CSM), of een e-mail sturen naar customersuccessteam@digitalrealty.com. Klanten bij Interxion-faciliteiten kunnen contact opnemen met QHSEreporting@interxion.com

Media en industrieanalisten kunnen voor meer informatie contact opnemen met Marc Musgrove via mmusgrove@digitalrealty.com. Neem voor investeerdersvragen contact op met John Stewart via investorrelations@digitalrealty.com

Veelgestelde vragen

Wat doet Digital Realty als personen ter plaatse griepachtige symptomen vertonen?

  • In het geval dat een persoon ter plaatse symptomen vertoont of krijgt, heeft Digital Realty protocollen opgesteld die bestaan uit het isoleren van de persoon in een vooraf bepaalde ruimte, het informeren van het management en het helpen van de persoon om de locatie te verlaten en onmiddellijk medische hulp in te roepen.
  • Bovendien hebben de locatieteams een vertrekroute vanuit de isolatieruimte bepaald dat blootstelling aan anderen minimaliseert terwijl personen met symptomen de locatie verlaten. Zodra een persoon van de locatie is verwijderd, vindt een grondige reiniging plaats van de isolatieruimte, de vertrekroute en andere ruimtes waar de persoon mogelijk is geweest.
  • Digital Realty's locatiemanagement neemt contact op met het regionale managementteam en verstrekt het hoofdcontactpunt van de klant of leverancier om op de hoogte te worden gesteld van het incident.
  • We verwachten ook dat onze klanten en leveranciers waar toegestaan proactief contact opnemen met het locatiemanagementteam van Digital Realty als ze zich bewust worden van een vermoedelijk geval van COVID-19 of op de hoogte zijn van een werknemer of leverancier die mogelijk in contact is geweest met een andere partij die positief is getest voor COVID-19.

What will happen in the event that there is a confirmed case associated with the facility

  • If site management becomes aware that a person who visited a particular facility has tested positive (through testing or self-reporting) for COVID-19, the site team will escalate to our Regional Management team and our Global Command Center will issue a Red Event notification to all impacted customers.
  • We then commence our deep cleaning and disinfection protocols, which may include engaging our retained industrial hygienist and specialty COVID-19 restorative cleaning provider for the common public areas of the facilities and for non-customer leased production areas. The U.S. Centers of Disease Controls (CDC) recommends "to close off areas used by the ill persons and wait as long as practical before beginning cleaning and disinfection…for a period up to 24-hours" before commencing cleaning and disinfection. We recommend customers follow CDC guidance and direct their employees to work remotely where practicable upon receiving notification of a confirmed case and while we complete cleaning.
  • The evacuation would not be a fire drill but would be orderly and controlled, giving teams time to conduct tasks needed for their operations.
  • After disinfecting has completed and the evacuation period expires, we will then send an “all clear” notice (which may come anywhere between 24-48 hours after case identification.
  • Unless directed by government or health agency authorities to close the facility during cleaning, the facility will remain open to all permanent badge holders and access readers. As the purpose of evacuation is to allow dissipation of any virus particles to ensure the building is safe for the cleaning crew to come in, we discourage anyone from entering the building during the evacuation/cleaning phase until we announce it is safe to re-occupy the building.
  • We bevelen aan dat alleen essentieel personeel dat is getest of de faciliteit de voorgaande 14 dagen niet heeft betreden en geen griepachtige symptomen vertoont de faciliteit weer binnengaat. Klanten worden gevraagd om de toegang voor hun essentiële personeel vooraf te coördineren met het locatiemanagement om minimale verstoring te garanderen. Digital Realty start met een minimaal roterend personeelsrooster, waarbij gebruik wordt gemaakt van markteigen resources die deze faciliteit de voorgaande 14 dagen niet hebben bezocht.

Wat is de volgende stap van desinfectie wanneer er sprake is van een bevestigd geval in het pand?

  • Bij bevestigde gevallen zullen we een grondige reiniging uitvoeren per CDC en andere richtlijnen voor de volksgezondheid implementeren. Raadpleeg het gedeelte 'Protocollen voor omgevingsreiniging' voor meer informatie.

Hoe pakt Digital Realty de reiniging in een productieomgeving aan indien er sprake is van een bevestigd geval?

  • If we are alerted to a case of COVID-19 at one of our facilities, Digital Realty will immediately work with all parties involved, including the relevant local public health authorities, where appropriate, to obtain the facts and confirm guidance on steps to be implemented. By way of example, the company may undertake additional cleaning and disinfecting protocol of the common areas that the infected individual may have visited.
  • If a facility requires additional cleaning and disinfection per CDC or other city or state authority guidelines, this will be completed after the recommended waiting periods by a specialty cleaning vendor to augment cleaning protocols where needed.
  • We will execute a non-spray, cloth applied disinfection process. We will focus on high touch / high traffic areas including door handles, rails, and non-electrical equipment panels.
  • Touch screens and touch pads will be cleaned and disinfected, if required. Given this equipment's potential sensitivity, an alternative method (i.e., waiting over a period of time) may be used, when a label is placed on the screen that shows "off limits - do not use until after MM DD". The intent is that the touch screen or pad will be off limits for a prescribed period of time to prevent transmitting the virus from surface contact. If the touch screen or pad needs to be used immediately, it will be cleaned and disinfected following methodology to be executed by the contractor and under approval and direct supervision by Digital Realty personnel and third-party consultants (via on-site or video oversight.
  • Digital Realty will not be providing cleaning services in customer-leased premises unless required per the lease and would not clean any customer equipment in the computer rooms.
  • If the CDC or other city or state authority guidelines require additional cleaning to be completed in a customer space, that Digital Realty is not responsible for cleaning per the lease, or the customer would like such spaces to be cleaned, Digital Realty would refer an industrial hygienist to work directly with the customer to develop the scope of work, and refer qualified cleaning vendors to complete the required cleaning to streamline the entire process.

Onder welke voorwaarden is toegang tot het datacenter toegestaan na desinfectie?

  • Na voltooiing van de reiniging door gespecialiseerde desinfectiebedrijven en/of goedkeuring van de lokale overheidsinstanties, indien van toepassing, zal Digital Realty Operations communiceren dat alles veilig is. We bevelen aan dat uitsluitend essentieel personeel dat is getest of dat de voorgaande 14 dagen de faciliteit niet heeft betreden en geen griepachtige symptomen vertoont de faciliteit weer binnenkomt. Alle personen die het datacenter binnenkomen, worden gevraagd mondelinge screeningsprocedures van Digital Realty te ondergaan.
  • Klanten worden gevraagd om de toegang voor hun essentiële personeel vooraf te coördineren met het locatiemanagement om minimale verstoring te garanderen. Digital Realty will commence either a minimum rotational staff program (for campuses) or a temporary dispatch model (for standalone facilities) leveraging local contract resources or personnel who have been tested negative until all staff have been medically cleared.

How does any shelter-in-place mandate affect data center operations such as on-site availability of Remote Hands technicians and general operations support for the data center environments (Security, Electrical, Mechanical)?

  • Opvangopdrachten variëren per locatie, maar in het algemeen als verlener van noodzakelijke diensten voor behoud van het werk van 'essentiële bedrijven' en personen en entiteiten die 'essentiële activiteiten' uitvoeren, worden de personeelsbeslissingen van Digital Realty niet rechtstreeks geraakt door de tot nu toe verstrekte opvangopdrachten. We zullen ervoor blijven zorgen dat onze faciliteiten over voldoende personeel beschikken om de lopende activiteiten te allen tijde te handhaven.
  • Staffing and work schedules have been adjusted to maintain operational continuity. We urge all customers to suspend all non-essential work and restrict access to critical personnel only.

Which authorities are you working with around the world to ensure access to facilities is maintained for critical teams?

  • Our Regional Leadership teams and Government Affairs department maintain active relationships with governmental and local authorities and there is a key focus by officials to keep critical IT infrastructure and telecommunication facilities operating without interruption.
  • In the US, the Department of Homeland Security Cybersecurity and Infrastructure Security Agency (CISA) has designated data centers and the Information Technology and Telecommunications Sectors they house as a “Critical Infrastructure Sector” and its critical employees as “Essential Critical Infrastructure Workers” to help State and local officials as they work to protect their communities, while ensuring continuity of functions critical to public health and safety, as well as economic and national security. Als gevolg hiervan hebben we de toegangsgegevens van het Department of Homeland Security beveiligd om de continuïteit van de activiteiten en de noodhulp te waarborgen. Houd er rekening mee dat dit programma zich ook uitstrekt tot onze leveranciers van brandstof en kritisch onderhoud om onze noodhulpmogelijkheden te ondersteunen.
  • In Canada, we are working through the National Cross Sector Forum, which designates data centers as a “Critical Infrastructure Sector” as well as with Provincial authorities and other partners to ensure delivery of Emergency Support Functions identified in by the Department of Public Safety Federal Emergency Response Plan. This includes issues of access, PPE, labor, and border issues, etc.
  • In EMEA, we continue to work with all relevant agencies to ensure that there is strong understanding of the services operating within our data centers, the critical nature of them and their import contribution to wider society whilst we are all handling this pandemic. In the UK, representations have been made to the government through the Department for Digital, Culture, Media and Sport (DCMS) and it has been recognized that data centers are part of the critical infrastructure. As such out core data center workers are given “Key Worker” status to allow ongoing support of our buildings and customers. We are working similarly in both Germany and the Netherlands.
  • In APAC, we continue to work with all relevant agencies to ensure that there is strong understanding of the services operating within our data centers, the critical nature of them and their import contribution to wider society whilst we are all handling this pandemic. In Australia, representations have been made to the NSW government and it has been recognized that data centers are part of the critical infrastructure. In Japan, Singapore and Hong Kong we continue to connect with the key contacts in the respective federal agencies.

Heeft Digital Realty de mogelijkheid om onder de meest extreme situaties datacenteractiviteiten op afstand uit te voeren en te beheren zonder personeel in de campus?

  • Our business continuity planning includes running our sites with minimal staff and we are preparing for this should we need to institute this plan through remote monitoring of BMS systems and security systems, and dispatch only.

Zijn er omstandigheden waarin Digital Realty beveiligingspersoneel verwijdert of de toegang tot het datacenter beperkt?

  • Digital Realty verwacht niet dat dit zal gebeuren als langdurige actie en we zullen het datacenter alleen sluiten als de autoriteiten daartoe opdracht geven. Als dit toch gebeurt, hebben we plannen achter de hand om de continuïteit van de dienstverlening te waarborgen.

Als er op de locatie geen beveiliging is, is er dan een methode waarmee een klant in geval van nood toch toegang tot onze ruimte kan krijgen? Is er een manier voor klanten om Digital Realty een lijst te sturen van kritisch personeel dat ter plaatse moet blijven in geval van een door de overheid opgelegde sluiting?

  • Digital Realty kan de beveiligingsinfrastructuur op afstand bewaken en heeft hiervoor al een monitoringplatform opgezet. In het onwaarschijnlijke geval dat we een locatie zonder personeel moeten runnen, blijven de bestaande badges en passen werken. Nieuwe bezoekersbadges en -passen zouden indien nodig worden verwerkt via andere niet-getroffen locaties.
  • In dit scenario worden beveiligingsalarmen op afstand bewaakt en wordt een uitzendmodel gebruikt om te reageren op de alarmen die een fysieke reactie vereisen op de locatie waar het alarm afging.

Zijn er omstandigheden waarin Digital Realty beveiligingspersoneel verwijdert of de toegang tot het datacenter beperkt?

  • Digital Realty verwacht niet dat dit zal gebeuren als langdurige actie en we zullen het datacenter alleen sluiten als de autoriteiten daartoe opdracht geven. Als dit toch gebeurt, hebben we plannen achter de hand om de continuïteit van de dienstverlening te waarborgen.
Log in op het klantenportal
Wilt u contact opnemen?

Neem contact met ons op